Checklist voor elektronisch factureren

Elektronisch factureren kan voor uw onderneming een aanzienlijke kostenbesparing opleveren. Het kan zijn dat de administratieve organisatie van uw onderneming wel moet worden aangepast, als u wilt overstappen op elektronisch factureren.

Om dit makkelijker te maken, heeft de Stichting Waarborg E-factureren een gratis checklist ontwikkeld. U kunt die checklist zelf samenstellen door een doelgroep te kiezen, bijvoorbeeld zzp’er of (middel)groot bedrijf, en de gewenste onderwerpen te selecteren. Daarbij kunt u denken aan de (fiscale) vereisten voor de inhoud van de factuur of de verzending van de factuur.

 

De Stichting Waarborg E-factureren wil voor elkaar krijgen dat meer ondernemingen vertrouwen hebben in elektronisch factureren en dit ook daadwerkelijk gaan doen. De stichting doet dit door middel van de checklist, het afgeven van een keurmerk en het verstrekken van een certificaat. De laatste twee diensten zijn overigens niet kosteloos. Download de checklist op www.checklistefactureren.nl